Englisch am Phoenix.

"Though this be madness yet there is method in it"

Hamlet, Act II, Scene ii

Lerninhalte

 

Englisch als erste Fremdsprache knüpft an den Englischunterricht an der Grundschule an (Englisch als Kontinuum, gegenseitiger Besuche der Englisch-Lehrer des Phoenix-Gymnasiums und der  Grundschulen).

Englisch am Phoenix bietet:

  • abwechlungsreichen, projektorientierten Unterricht
  • den Einsatz digitaler Medien individuelle Förderung mit Binnen-differenzierung in beide Richtungen
  • Förderunterricht und Lernpaten-schaften ab der Erprobungstufe
  • Selbständiges Arbeiten in der Schwerpunktklasse
  • Englisch-Leistungskurse in der gymnasialen Oberstufe 
  • Vertiefungskurse Englisch in der gymnasialen Oberstufe

Lernorte

 

Der Englisch Unterricht findet in mit digitalen Medien (Computer, Apple TV, Beamer und Dokumentenkamera) ausgestatteten Klassenräumen statt. In der Schulbibliothek gibt es englischsprachige Literatur für alle Jahrgangsstufen.

Außerschulischer Lernorte sind u.a.:

  • Englandfahrt nach Hastings in der Jahrgangstufe 7
  • Theaterbesuche in englischer Sprache
  • Teilnahme am Meet-US-Programm (Besuch des amerikanischen Generalkonsulats in Düsseldorf in der Oberstufe)
  • Schüleraustausch mit der Dripping Springs Highschool, Texas, USA für Schülerinnen und Schüler der  Oberstufe

Projekte und AGs

  •  Teilnahme am internationalen „Big Challenge“-Wettbewerb in der Erprobungsstufe
  • Englische Muttersprachler als Fremdsprachenassistenten
  • englischsprachige Theater-AG

Schülerarbeiten

Finding a compromise

Die Schülerinnen und Schüler der Klasse 7b haben im Englisch Unterricht  mit Frau Ottefülling  comics zum Thema 'Finding a comprimise' gestaltet. Velen Dank an Frederike Evers, Anna Weihl, Noya Berg, Greta Hildebrand, Moritz Cotta, Josefine Grewel, Lisa Petersen, Helen Schumann, Paula Wegner und Laila Sultana.


Creative Writing Workshop in der Q2

Ein Englisch Grundkurs der Q2 hat in einer Unterrichtsreihe zum Thema "Visions of the future: utopia and dystopia"  einen Workshop zum kreativen Schreiben gemacht. Dabei hat der Kurs von Frau Miera sich mit den Wirkungsweisen von Social Media auseinandergesetzt und diese dann literarisch umgesetzt.

by Zeynep Acaroglu


Creative Writing Project   -  Class 10 (MY):

‘Summer Evening’ by Nico Fenske

'Summer Evening' by Carina Droste 

These stories were inspired by “The story of an hour’ by Kate Chopin (1894) and Hopper’s painting Summer Evening (1947)

Click on the title to read the story.

  


Human rights - Poems          Class 9 (Berge)

Everyone should own property

And be treated properly

No matter if you’re black or white

You are protected by human right

Liberty is for everyone

Not just for some

And everyone should be healthy

And get work to be wealthy.

Nico

 

 

A boy in India

has to work from 6am to 7pm

To support his family with money.

He says: We all have the same rights you hear them saying.

But where are my rights then?

 

A girl in Africa

Has no chance to go to school

To get a good job because they don’t have enough money.

She says: We all have the same rights you hear them saying.

But where are my rights then?

 

A woman in Iran

Isn’t allowed to wear what she wants

Or to say what she wants

She says: We all have the same rights you hear them saying.

But where are my rights then?

 

We all have the same rights you hear them saying

Is that what the same rights look like?

 

Lea, 9c

 

 

Everyone should have human rights

Then we’d be living nicely together

And that hopefully forever.

 

We don’t need war,

Just a fair law

I think that’s fair.

 

It doesn’t matter if you are poor or rich

If you are black or white

Everyone should have the same right.

 

Juljan

 

 

Do you see the young man fighting

Do you see the woman crying

Do you see the young man dying

The way they’ve always done before

 

Do you see the hate we’re breeding

Do you see the blood we’re spilling

Do you see the fear we’re feeding

The way we’ve always done before

 S.

 

 

People in North Korea aren’t allowed to drink water

But we should all have the right to choose our government

The citizen and the dictator.

 

Women in India are oppressed until this day

But we all should have the right not to be reduced to our gender

The oppressed and the oppressor.

 

Gay people in Iran aren’t allowed to show it

But we should all have the right to express our sexuality

The LGBTs and the homophobes.

 

Thousands of people are killed in war these days

But we all should have the right to live

The victim and the murderer.

 

Too many people are treated the wrong way

But we should all have the same human rights

Because we are all the same.

 

Sophie, 9c

 

 

Everyone should be treated the same

Not like one gets a number, one gets a name.

Also if you are black or white

This is a human right

Liberty is for everyone

And not just for some.

Everyone has the right to live save

And not like a slave.

 

Nassim